Feed subscription » blog | » comments | » irc | » mobi | » twitter

Portál Ministerstva kultúry: Rozprávka pokračuje

Portál Ministerstva kultúry: Rozprávka pokračujeSpomínate si na môj článok z pred niekoľkých mesiacov o portáli na predaj vstupeniek, na ktorý Ministerstvo kultúry hľadalo dodávateľa až do výšky 22 miliónov Skk? Tak mám dobrú správu. Bude stáť “iba” 17 miliónov Skk a tvorcom bude spoločnosť Datalan,a.s.

Ak ste čítali môj predošlý článok, mohli by ste nadobudnúť pocit, že som neprávom obvinil spoločnosť Tempest a.s., ktorá sa skutočne súťaže nezúčastnila a ani ju nevyhrala. Preto podmienky súťaže neboli šité len na túto spoločnosť, ale na viacero spoločností a teda by celá súťaž mala byť v poriadku. Asi by si spoločnosť Tempest a.s. odo mňa zaslúžila veľké ospravedlnenie. Ale poďme sa pozrieť najskôr na víťaza súťaže kým urobíme akýkoľvek unáhlený záver.

Informácie o ukončení súťaže ako aj o jej víťazovi si môžete prečítať vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie na konci článku (strany 25 a 26).

Víťaz súťaže

Spoločnosť Datalan a.s. je dodávateľom mnohých riešení pre množstvo veľkých spoločností ako aj mnoho Slovenských ministerstiev a finančných inštitúcií, teda aspoň podľa ich referencií. To by malo z tejto spoločnosti robiť skutočne kvalitného kandidáta na vytvorenie tak zložitého projektu, ktorého hodnota má po dokončení dosiahnuť takmer 13 miliónov slovenských korún (áno, nie 17, dôvod sa dočítate nižšie).

Ako je možné, že podmienkam vyhovela aj iná spoločnosť, keď táto spoločnosť evidentne nemá požadovaných expertov, minimálne držiteľov troch certifikátov ISACA?

V tejto súvislosti je vtipný bod č.3 z Etického kódexu ISACA, kde sa v treťom bode píše.

Slúžiť zákonnými a čestným spôsobom záujmom vlastníkov a udržiavať vysokú úroveň správania sa a konania a nezapojiť sa do činností, ktoré môžu diskreditovať profesiu.

Ale späť k dôvodu. Ten nájdete na stránkach obchodného registra SR a to napríklad cez pána
Ing. Petra Kotuliaka. Pre tých ktorí si hneď nevšimli spojitosť, tento pán pôsobí hneď v niekoľkých spoločnostiach, ale aj v spoločnostiach Tempest a.s. a Datalan a.s. a to samozrejme na vysokých pozíciach. To je hlavným dôvodom, ako je možné, že spoločnosť Datalan a.s. bez potrebných expertov mohla danú súťaž vyhrať. To či sa jedná o čistú záležitosť a či je možné, aby spoločnosť nemusela mať daných expertov v zamestnaní a mohla ich prevziať z iných spoločností je otázkou na osoby znalé problematiky verejného obstarávania. Každému je však jasné, že i keď súťaž nevyhrala samotná spoločnosť Tempest, tak ho nakoniec aj tak vyhrala, len pod menom svojej ďalšej spoločnosti. Prepojenia jednotlivých spoločností si môžete sami pozrieť na stránkach ORSR (Tempest a.s., Datalan a.s.). Ak by to však nebolo dosť, je tu ešte jedna spojitosť, a to redakčný systém, na ktorom je hlavná stránka spoločnosti Datalan postavená. Ten istý systém je totižto nasadený aj na portáli Euromena.sk, ktorý mimochodom vytvorila spoločnosť Tempest a.s. “len” za 3 429 475 Skk (výsledok súťaže UVO). Táto suma je astronomická ak si uvedomíte, že sa jedná o jednoduché CMS, ktoré si mohlo Ministerstvo financií stiahnuť zdarma (Joomla!, Modx, Typo3, Drupal, atď.) a nechať upraviť jednému či dvom programátorom do požadovanej podoby. Hodnota takejto zákazky by sa pohybovala na úrovni par desiatok tisíc korún.

Požiadavky a výsledok

Cena takmer 13 miliónov korún za systém by sa niekomu nemusela zdať priveľká vďaka požiadavkám Ministerstva kultúry.

Centrálny prezentačný, rezervačný a predajný systém bude založený na internetovej technológii, umožní vytvoriť centralizovaný bod na prezentáciu podujatí všetkých kultúrnych inštitúcií a predajný systém lístkov vrátane ich rezervácie a platobných mechanizmov. Koncový užívateľ bude mať možnosť vyhľadať na internete relevantné informácie o podujatiach v rámci všetkých organizácií v rezorte kultúry. Verejný obstarávateľ požaduje, aby užívateľ mal možnosť prezerať termíny predstavení, obsadenie, opis predstavenia, obsadenie sály a zároveň vykonať rezerváciu, resp. elektronickú platbu za vstupenku vrátane on-line vytlačenia vstupenky. Verejný obstarávateľ požaduje prezentáciu podujatí, centrálnu evidenciu predajnosti podujatí v rezorte kultúry a v jeho organizáciách (reporty a štatistiky), možnosť detailného vyhľadávania, on-line rezervácie a platby, on-line vytlačenie lístka, podporu distribúcie a aplikácie kultúrnych poukazov na elektronickej báze, detailný reporting, širokú škálu platobných metód. Verejný obstarávateľ požaduje on-line portálový systém umožňujúci predaj a zúčtovanie lístkov pre kultúrne inštitúcie, najmä divadlá, prostredníctvom viacerých predajných kanálov, najmä on-line a priamy predaj. Systém musí prostredníctvom užívateľsky prívetivého rozhrania upravovať, navrhovať a manažovať javiská, ako aj samotné typy lístkov (napr. abonentky). Taktiež musí umožňovať kvalitné vyhodnocovanie na rôzne použitie, ako aj možnosť integrácie na externé systémy (napr. finančné).
Súčasťou dodávky bude zabezpečenie údržby a správy systému, súvisiace aj s kustomizáciou aplikácie. Bude sa upravovať vzhľadom na platnú legislatívu a novely zákona, ktoré priamo súvisia s funkcionalitou dodaného produktu.

Možno si pod týmto textom predstaví skutočne veľmi zložitý systém objednávania v jednotlivých sálach založený na neskutočne zložitej technológii. Rád by som podotkol, že podobný systém používa aj sieť kín Palace Cinemas pre rezerváciu vstupeniek. Systém je naprogramovaný v jazyku ECMA (teda JavaScript) a jeho cena v prípade objednávky od nezávislého dodávateľa by stála približne 2000 Eúr a to vrátane škálovateľného systému pre rôzne sály. Integrácia platobných systémov je takmer vždy riešená cez tretiu stranu (napríklad CardPay, či TatraPay) a prepojenie na tieto systémy je otázkou minút, maximálne pár hodín. Zvyšok systému postaví spoločnosť pravdepodobne na svojom zaužívanom CMS, za ktoré i tak inkasuje milióny.

Ďalšou zaujímavosťou je opis ceny zákazky vo vestníku.

Cena zahŕňa: riešenie – vstupenkový prezentačný a rezervačný
systém v sume 12 934 365 SKK a doplnkové služby (údržba, podpora a pod.), ktoré sa budú čerpať len v prípade potreby vo výške 4 621 849 SKK bez DPH počas trvania zmluvy.

Z tejto vety vyplýva, že si Ministerstvo kultúry zaplatilo viac ako 4,5 milióna za údržby portálu, čo je vlastne 1/3 sumy počas 48 mesiacov. To predstavuje približne 600 Skk na hodinu (pri bežnom 160 hodinovom pracovnom mesiaci) a to len v prípade, že bude nutný zásah do systému v prípade výpadku alebo údržby. Nie že by som mal niečo proti údržbe, ale 1/3 sumy sa mi zdá byť akosi priveľa, hlavne keď si predstavím, že systém za také peniaze by mal mať niekoľko geograficky oddelených záložných systémov, niekoľko podporných systémov pre spracovanie veľkej záťaže (cluster) ako aj bezplatný servis po dobu dvoch rokov. Určite je správne rozšíriť si možnosti záruky aj na dlhšie obdobie a lepšiu starostlivosť, ale za 1/3 ceny? To sa mi zdá skutočne priveľa.

Kompetentnosť

Všetky otázky ktorým som sa venoval vyššie sú len mojím subjektívnym pohľadom. Čo však subjektívne nie je, je bezpečnosť portálov ktoré tieto spoločnosti (alebo spoločnosť) odovzdáva. Obe spoločnosti trpia na závažnú bezpečnostnú chybu SQL Injection, ktorá umožňuje zásahy do databáz systému (viac na screenshotoch na konci článku). I keď spoločnosť Tempest jednu z chýb po odpublikovaní v komentároch pri minulom článku odstránila, ďalších niekoľko nebola schopná nájsť ani po niekoľkých mesiacov. Rovnako je na tom aj spoločnosť Datalan. Ako som už spomínal, rovnaký systém je nasadený aj na portáli Euromena.sk. SQL Injection sa však v tomto systéme nachádza v časti, ktorú evidentne portál Euromena.sk nemá sfunkčnenú (alebo ju jednoducho nepoužíva). Zato portál Euromena.sk trpí na množstvo XSS zraniteľností, rovnako je tomu aj u spoločnosti Datalan a Tempest, pričom na stránkach spoločnosti Datalan som našiel niekoľko desiatok týchto zraniteľností. Možno by stálo za to prejsť aj ďalšie odovzdané projekty a podrobiť ich podrobnej analýze aby sa jasne ukázalo, nakoľko sú tieto spoločnosti schopné pracovať na tak veľkých zákazkách. Taktiež by si jednotlivé spoločnosti a Ministerstvá mali vyžiadať náhradu za poškodenie dobrého mena ako aj vystavenie bezpečnostnému riziku.

Cross-Site Scripting (XSS)

V tejto súvislosti by som sa rád ešte povenoval chybám XSS, ktoré sú neskutočne podceňované. XSS alebo Cross-site Scripting je zraniteľnosť, ktorá umožňuje na strane užívateľa spustiť kód, ktorý môže pracovať s danou stránkou. Mnohí tejto zraniteľnosti pripisujú schopnosť odcudziť Cookies užívateľa, je to však jej najmenšia vymoženosť. Za pomoci ECMA Scriptu (JavaScript) je možné meniť štruktúru webu (nazývanú ako DOM (Document object model), ako sú napríklad texty, formuláre, obrázky, atď. Vďaka tomu je možné napríklad na portáli Euromena.sk publikovať informáciu, že je nedostatok Euro bankoviek a preto je potrebné si ísť vymeniť peniaze okamžite a nie čakať do nového roku. Pri počte 440 tisíc návštevníkov by takáto správa mohla vyvolať skutočne hystériu. Takto upravená stránka pôsobí nanajvýš vierohodne a je len veľmi ťažké zistiť, že sa jedná o falzifikát. Takto upravenú stránku je možné posielať aj rôznym médiám a agentúram, ktoré sa postarajú o zvyšok (stačí si spomenúť na prípad AXEjet). Podceňovať preto túto zraniteľnosť sa môže stať skutočne osudné. XSS však umožňuje aj mnoho iných vecí. Jednou zo zaujímavých funkcií je aj tzv. Keylogger, teda program napísaný v jazyku ECMA (JavaScript), ktorý odchytáva stlačené klávesy a môže tak zachytiť napríklad vyplnenie mena a hesla pri prihlasovaní do administrácie stránky, alebo mnoho iného.

Zodpovednosť za bezpečnostné chyby by mali jasne prebrať spoločnosti, ktoré stránky vytvorili a nesú teda za ne plnú zodpovednosť. Ešte by sa však musel nájsť niekto, kto by si túto zodpovednosť vynútil.

Záver

Verím, že vás tento článok nenechá chladnými, keďže sa jedná aj o vaše peniaze z daní, ktoré sú doslova rozhadzované na chabé projekty v obrovských sumách, pričom by bolo možné eliminovať tieto sumy na tretiny až desatiny. Ušetrené peniaze by tak mohli putovať do školstva, zdravotníctva alebo tam, kde ich skutočne treba a nie na domy, drahé autá, či jachty majiteľom nenažratých spoločností.



Príbuzné články:

Žiadne príbuzné články neboli nájdené.



39 Responses to “Portál Ministerstva kultúry: Rozprávka pokračuje”


  1. 1 musHo Sep 29th, 2008 at 08:57

    no pekne…

  2. 2 ayslix Sep 29th, 2008 at 09:02

    pwned … yet again. Co uz, to je nas stat, miliony an zbytocnosti ktore nikomu netreba. ale co, ked si moze dovolit stavat domy romom, preco by nemohol dat smiesnych 17m len tak …

  3. 3 seth Sep 29th, 2008 at 09:38

    LOL, congratz, skvely clanok, dufam, ze do vecera z toho bude ROFLcopter. Budem sledovat zo skoly :3

  4. 4 minor Sep 29th, 2008 at 10:04

    velmi dobry postreh o spojeni dvoch firiem… a samozrejme aj o tom, ze na slovensku to inak ani nemoze byt – je to hanba verejneho obstaravania…
    co sa tyka technickej casti, nieto co povedat a len to dokazuje jednu staru znamu pravdu – kde vladne rodinkarstvo a znamosti a utracaju sa peniaze danovych poplatnikov, vysledok stoji vzdy za …

  5. 5 lahti Sep 29th, 2008 at 10:05

    nuz je to presne tak ako pises, co je bohuzial velmi smutne, ked si clovek uvedomi, ze na takto neskutocne predrazene zakazky, pre blaho niektorich ludi, sa v podstate zlozia vsetci danovi poplatnici. A este nehovoriac o tom, ked podmienky sutaze pre tychto vyvolenych su len nepodstatne udaje…

  6. 6 Boris Sep 29th, 2008 at 11:33

    Mal som za to, ze spojitost Tempest, Datalan je znama… Spolocne poschodie, spolocni ludia, spolocne ciele… Ak si pozries web datalanu, zistis, ze maju nasadenu testovaciu verziu toho ich CMS romboid. Ked si pozries zranitelnosti na ich webe, dostanes sa ku vsetkemu co chces. A s tym vsetkym co chces nie je daleko do ktorejkolvek institucie pouzivajucej romboid. ;) Nebudem rozpisovat detaily, si sikovny, zvladnes to. ;)
    Co sa tyka cien – ano, z pohladu nakladov na zakupenie CMS je to nezmyselne draha cena. Ak ta cena zahrna aj implementaciu, pripadne prevadzku (a to neznamena len nainstalovanie a zaplatenie hostingu), je ta cena normalna. Ze su to vyhodene prachy je jasne.
    Neviem odkial si zobral cenu 2000EUR, no je to cena znacne podhodnotena. Napr. cena 1 clovekodna v nasej firme sa zacina na sume 600EUR a konci sa niekde na 6000EUR. Pocet dni vratane analyzy, dizajnu, programovania,… si vies spocitat sam. ;)

  7. 7 Alfi Sep 29th, 2008 at 12:07

    To Boris : 6 000 EUR (180 000 Sk) za človekodeň, t.j. cca 130 000 EUR (cca 3,9 mil. SK) za človekomiesiac rozhodnie NIE SU štandartné čiastky.
    Možno si ich teoreticky môže účtovať elder senior SAP konzultant, ale rozhodne nie firma na tvorbu vebových stránok.
    Tá suma je rozhodne extrémne prehnaná. Tu by bolo lacnejšie pre vládu/ministerstvá si najať IT za reálne mzdy a nechať si to spraviť interne.

  8. 8 Mr.T Sep 29th, 2008 at 12:47

    Pracoval som pre Datalan, a musim povedat ze chlapci sa snazia. Dnes, nielen na slovensku, pri zadavani statnych zakaziek to funguje na baze kamaratstva a vymeny obalok. Aj tato zakazka tak vyzera, aj ked na druhej strane suhlasim s Boris-om ze cloveko-hodiny nepustia plus kazda firma chce zisk, ci si predstavujete ze niekdo bude pracovat zadarmo??????

  9. 9 Milos Sep 29th, 2008 at 13:07

    Ta suma vobec nieje premrstena.To su normalen ceny v takejto brandzi.keby ste ozaj tusili, ake sumy su ochotne dat banky iba pomocnym systemov do IB, tak by ste sa pozerali.
    Ale ked sa to tyka niekolko milionov a navyse statna zakazka, … tak uz sa ludom jezia vlasy,ze co je to za premrstenu sumu.

  10. 10 ayslix Sep 29th, 2008 at 13:27

    @ Milos: nie, ty to samozrejme NEMOZES brat tak.

    vies preco ? stat na to pouziva NASE peniaze, NASE dane, len aby oni mohli prist a vyhodit tie peniaze na taketo hluposti!

    banky tu nemozes pliest, banky nam peniaze kradnu tiez ( poplatok za vyber penazi ? vedenie uctu ? ) ale .. bankam ich davame viacmenej dobrovolne, u statu nemame na vyber.

    banka je sukromna spolocnost, ako si hospodari ona je len a len jej vec. ale stat je spolocnost nas vsetkych tak je velmi smutne, ked ludia ktorych volime a vkladame do nich doveru hospodaria takto.

  11. 11 oooo Sep 29th, 2008 at 13:28

    Boris: to ze si to vedel ty (datalan = tempest) je sice krasne, no mnoho ludi ani nevie co je tempest a je fajn ich na to upozornit a to hlavne z dovodu, ze sa tempest dusoval, ze oni o nicom nevedia a nebudu sa vyjadrovat.

    tie ceny co si dal su proste usmevne. ano, spolocnosti si vedia vypytat aj nemozne, ja hovorim o externom programatori. sumu som vzal z ponuk ktore som dostal na RentACoder.com, co su dostatocne kvalifikovani programatori na tuto robotu. samozrejme mas aj vyhodu zakazku odmietnut co tu uz len tazko urobis.

    co sa tyka chyb, nemusis mi nic hovorit, ja som ich v screenshotoch ukazal dost, kopec si ich nechavam na dalsie clanky nech je vzdy o com pisat :)

    Milos: zda sa ze nie prilis rozumies o com tento clanok je. to za kolko si banky kupuju svoje systemy predsa nikoho nezaujima. banka je sukromna spolocnost ktora ma na trhu konkurenciu a ked to prezenie, pride o zakaznikov a nie su systemy platene z nasich dani. tato zakazka z nasich dani platena je a preto snad mame pravo urcovat, kam peniaze pojdu.

  12. 12 Filip Sep 29th, 2008 at 14:23

    Asi by to chcelo poslat link ma Ministerstvo a pozadovat vysvetlenie. Ale toho sa clovek asi nedocka…

  13. 13 ShuwiX Sep 30th, 2008 at 00:54

    Verejné obstarávanie, čím nedokonalejšie, tým lepšie je základný princíp štátu. bez neho by nebolo pahltných politikov a centralizovaná moc.

  14. 14 frank Sep 30th, 2008 at 10:03

    Mily Turek, na zaver si napisal toto:

    “Verím, že vás tento článok nenechá chladnými, keďže sa jedná aj o vaše peniaze z daní, ktoré sú doslova rozhadzované na chabé projekty v obrovských sumách, pričom by bolo možné eliminovať tieto sumy na tretiny až desatiny. Ušetrené peniaze by tak mohli putovať do školstva, zdravotníctva alebo tam, kde ich skutočne treba a nie na domy, drahé autá, či jachty majiteľom nenažratých spoločností.”

    Nemalo to byt nahodou takto:
    “To, ze tento obchod nedostala Synopsi Group (Robime weby efektivnejsie), ale firma Datalan, ma nenechalo chladnym. Tie peniaze, co pojdu do Datalanu, mohli skoncit aj v Synopsi a ja som si mohol kupit auto, ist na dovolenku a uzivat si. Ale kedze som to nedostal ja, tak sa to pokusim zneprijemnit tomu, kto to vyhral.”

    Tak ako je komicka cela Synopsi Group, kde jediny kontakt je nejaky mobil a ktora nema ani pravnu subjektivitu, tak su komicke aj tvoje analyzy. Kazda sekretarka zamestnana niekde v IT biznise vie, ze Tempest a Datalan su prepojene cez svojich majitelov, len pre teba je to uzasne odhalenie.

    Co cakas, ze zacnu za tebou chodit nejaki ludia a ponukat ti peniaze, aby si to stiahol? Obavam sa, ze budes asi cakat velmi dlho…

  15. 15 oooo Sep 30th, 2008 at 10:41

    frank: tento komentar patri k najzabavnejsim na celom blogu. ale zacnem postupne, nech mi nic neujde

    ta veta na konci nemala byt tak ako si napisal, ale pekne snuzka, skutocne. kazdopadne Synopsi Group je len vymysel a robi jedinu vec. Odporuca ine spolocnosti na trhu, ktore robia svoju pracu skutocne kvalitne a funkcne. Synopsi nema pravnu subjektivitu, pretoze ju nepotrebuje. Neposobi ako spolocnost, ale to vie kazdy kto si precita sekciu o nas.

    to ze su spolocnosti prepojene cez majitelov vie kazdy? povedat takuto hlupost moze skutocne len obmedzenec. ako by mohol kazde nieco take vediet, ked nie kazdy pozna tieto spolocnosti? alebo mi nebodaj chces tvrdit ze vsetci na slovensku tieto spolocnosti poznaju? v tom pripade vlastne media nemaju zmysel, lebo vsetci vedia vsetko a pisat cokolvek uz nema zmysel :)

    a nie, necakam to dokonca to ani nepotrebujem a nevyzadujem. na dovolenke som bol, to si tiez mohol zistit tu. len sa rad podelim s ludmi o moje zistenia ohladom tychto spolocnosti.

    co to cele o tebe vypoveda necham uz na samotnych citateloch, kazdopadne si ma skutocne dobre naladil.

    a nakoniec http://www.kiss.sk/ :)

  16. 16 klobasa Sep 30th, 2008 at 13:36

    offtopic: aj ostatnym sa blbo cita biely text na ciernom podklade? oooo: monzno by to chcelo maly redesign :)

  17. 17 oooo Sep 30th, 2008 at 13:42

    klobasa: co ti ja viem, mne sa to cita dobre, ale faktom je, ze redesign by sa uz veru hodil

  18. 18 ayslix Sep 30th, 2008 at 13:49

    @klobasa : a) cierny text na bielom podklade sa cita uzasne
    b) podklad pod textom nieje cierny, ale cita sa fajn

    ak si zastanca bieleho pozadia mozem ti povedat jednu vec

    http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=faq

    “I’ve chosen a black background for most of my text because it’s easier on the eyes than staring at a white screen. Think about it: your monitor is not a piece of paper, no matter how hard you try to make it one. Staring at a white background while you read is like staring at a light bulb (don’t believe me? Try turning off the lights next time you use a word processor). Would you stare at a light bulb for hours at a time? Not if you want to keep your vision.”

  19. 19 klobasa Sep 30th, 2008 at 14:11

    z hladiska ostrosti a citatelnosti je biely na ciernom/tmavom ok, ale ako clovek prechadza ocami cely text clanku, tak zacina mat taky divny pocit, akoby sa postupne ten text nejak hybal – proste mozog zacne byt zmateny… podobne sa mi stava, ked sa pozeram zblizka na stocenu tel. snuru a chvilu neviem urcit, ci objekt za nou je pred alebo za :) a to niesom pod vplyvom nicoho :)) napr. pri sme.sk sa mi to nestava, tak preto sa pytam, ci to aj inym sposobuje podobne haluze…

  20. 20 Accuphose Sep 30th, 2008 at 14:30

    No přimělo mě to něco napsat. První věcí je, že asi už chápu, jaký je rozdíl mezi blogem a neblogem. Na blogu napíšeš, jak je daná věc špatná a jak tě to pohoršuje, kdyby to nebyl blog, tak napíšeš jaká ta věc je, ale bez pohoršení. Oni čitatelé budou pohoršeni v obou případech, jen je rozdíl jak jim to naservíruješ.

    Ti co poznají jak funguje veřejná správa, se nad tím nepozastaví vůbec, na západě je to určitě lepší, ale řekl bych, že to bude trvat dlouho než se změní přístup lidí k veřejnému majetku a my se toho asi nedožijeme. Tyhle věci se dají zlepšovat zevnitř, to je jediná šance, veřejná kritika nezmění nic.

    Velmi mě (a v kontextu posledních událostí) pobavilo tvoje srovnání veřejného sektoru a například bankovního. Jak známo v bankovním sektoru jsou nejvyšší platy v.ůbec..no a zbytek dám odkazy na tohle ani ne rok staré video (aspoň se zasmějete nebo zapláčete – podle nálady):

    Ukazuje se, že to platí bezezbytku (mimochodem objevil jsem to před nějakou dobou na blogu Ivo Lukačoviče

    část 1
    http://www.youtube.com/watch?v=YbD-omir4c0
    část 2
    http://www.youtube.com/watch?v=jUrC5yd7_F0

  21. 21 pyro Sep 30th, 2008 at 14:51

    kvalitne a bez servitky.

    chodim na tvoj web pravidelne, casto, vzdy najdem kvalitne citanie. nemam co k danym veciam dodat, sam si brnkol na spravnu strunu vazeny. Ako pseudo-pro web skripter a dizajner mam ako taky prehlad o cenovych relaciach danych casti / nakladov na prevadzku a samozrejme aj samotne cheap-end zaobstaranie. davam ti za pravdu. nedaj sa, chod do nich. ved toto neni mozne, aby si niektori inteleguani takto pridavali na vreckovom…

    jeden druhemu: dohodim ti biznis za 1.3 mega, ale das mi toho 0.3 mega zato ze budeme kamosi
    druhy prvemu: kamaraaaat

    take portaly sa robia okolo 50+- litrov a to uz prehanam… NEMYLIM SA?

    jo a co sa tyka dizajnu frcike urcite vybali nejaky top-shiny timplejt ktory nam o5 vypali zraky :]

    2klobasa: chalan, bez sa trosku prebehnut von, zmen si herce na monitore, respektive skus namiesto klobasok mrkvicku :) preletel som text v pohode, nikde som sa nezasekol… nebude to naozaj tymi hercami? skus si dat 60hz, cierny text, bielu obrazovku rozlisko najskor namensie, potom zvacsi…… boli hlava? stracas text? ze nie? tak hladaj chybu inde kamo, ale bude len v primaci ktory si posadil medzi klavesnicu a stolicku :)

  22. 22 frank Sep 30th, 2008 at 17:44

    0000:

    >tento komentar patri k najzabavnejsim na celom blogu.

    ja som bol vzdy zabavny. na rozdiel od tvojich clankov, ktore su dost nudne.

    >ta veta na konci nemala byt tak ako si napisal, ale pekne snuzka, skutocne.

    a tato tvoja veta je zase semanticky nezmysel.

    >kazdopadne Synopsi Group je len vymysel

    … takze vymysel. tak ako tieto tvoje analyzy?

    >Odporuca ine spolocnosti na trhu, ktore robia svoju pracu skutocne kvalitne a funkcne.

    a koho mozu zaujimat odporucania niekoho, kto si len tak vymysla?

    >Synopsi nema pravnu subjektivitu, pretoze ju nepotrebuje.

    zacinam chapat. to je nieco ako ked sme ako male deti hrali na indianov a kovbojov a vymyslali sme si vselijake indianske a kovbojske mena, behali s pistolami a lukmi a tak. a ty sa teraz tak nejak hras na Synopsi Group, ktora akoze miesa karty v IT biznise. celkom mile…

    >Neposobi ako spolocnost, ale to vie kazdy kto si precita sekciu o nas.

    >to ze su spolocnosti prepojene cez majitelov vie kazdy? povedat takuto hlupost moze skutocne len obmedzenec.

    pre kazdeho, kto sa pohybuje v IT na Slovensku, by bolo hlupe takyto elementarny fakt nevediet. ze si to nevedel ty, znamena iba jedine – pises o tom, comu nerozumies.

    >ako by mohol kazde nieco take vediet, ked nie kazdy pozna tieto spolocnosti? alebo mi nebodaj chces tvrdit ze vsetci na slovensku tieto spolocnosti poznaju?

    pre koho je urceny tento clanok? zahradkarom? rybarom? zdruzeniu ludovoumeleckych cinnosti? poviem to inac – pre cielovu skupina citatelov tvojho clanku je tento fakt vseobecne znamy.

    >v tom pripade vlastne media nemaju zmysel, lebo vsetci vedia vsetko a pisat cokolvek uz nema zmysel :)

    dost infantilna predstava o zmysle medii.

    >len sa rad podelim s ludmi o moje zistenia ohladom tychto spolocnosti.

    zistenia? to je zase hra na nejakych detektivov?

    >co to cele o tebe vypoveda necham uz na samotnych citateloch, kazdopadne si ma skutocne dobre naladil.

    ocakavas nejaku moralnu podporu od svojich citatelov? dost nesikovne ich tymto k tomu vyzyvas.

    >a nakoniec http://www.kiss.sk/ :)

    vidim, ze si sa uz vela naucil. napriklad citat log subory. teraz uz nepochybujem, ze si expert na internetove technologie. mimochodom, co si tym chcel vlastne povedat?

  23. 23 ayslix Sep 30th, 2008 at 17:52

    pre kazdeho, kto sa pohybuje v IT na Slovensku, by bolo hlupe takyto elementarny fakt nevediet. ze si to nevedel ty, znamena iba jedine – pises o tom, comu nerozumies.

    tato veta hovori, ze mas k tymto firmam velmi blizko. pracujem v it a … vlastne ani o jednej z tych firiem som nepocul. mam hodne znamych ktory sa o it zaujimaju a … tiez o nich nepocuili.

    ked sa s niecim stretavas kazdy den, jasne ze ti to pride svetozname, aj tvoja rodina to vie, aj kamarati, ale nikto iny. prosimta, povedat, ze kazdy kto pracuje v it pozna tie 2 spolocnosti je ako povedat ze kazdy kto vie soferovat dokaze poskladat auto -> pretoze ty si mechanik a vies to urobit lavou zadnou neznamena, ze to vie kazdy.

  24. 24 #Kenny Sep 30th, 2008 at 18:39

    Taketo hadky nikam nevedu..
    Poznas autorov na tolko, aby si ich mohol sudit? asi nie
    ked sa ti tu nepaci, tak to necitaj, nikto ta do toho nenuti

  25. 25 oooo Sep 30th, 2008 at 23:43

    klobasa: neviem co ti k tomu povedat. farby sa nezmenia ani v novom designe, takze ma to asi nepresvedcilo. mne sa to cita dobre a si prakticky prvy, kto sa na to stazuje

    Accuphose: neporovnavaj nase banky s bankami v zahranici. porovnanie bank a statneho sektoru je jednoduche. banky su sukromne a stat je verejny. do obchodovania banky mam pravo hovorit len ako akcionar, do statu ako jeho obyvatel (skoda ze nie len ako prispievatel, ale to je nadlho). nech su platy akekolvek v bankovnictve, nemozem s tym nic robit. ked vsak viem poukazat na podvody vo verejnej sprave, potom by to nieco znamenat malo. ako si povedal, u nas je to rozdielne od zahranicia hlavne v tom, ze ked tam urobia podobnu vec, nieco sa s tym robi, kdezto u nas nad tym kazdy hodi rukou a nic sa nedeje.

    frank:
    > ja som bol vzdy zabavny. na rozdiel od tvojich clankov, ktore su dost nudne.
    ked su moje clanky nudne, naco ich prosim ta citas? alebo natolko zavidis ze nezvladas? zaujimave.

    > a tato tvoja veta je zase semanticky nezmysel.
    ta veta, malo tam byt “pekna snuzka”, vtedy by to uz bolo logickejsie :)

    > … takze vymysel. tak ako tieto tvoje analyzy?
    to ze je Synopsi Group vymysel je napisane uz v prvej vete na hlavnej stranke. Je celkom zabavne citat, ako velmi ti to lezi v zaludku. aspon viem, ze nie si schopny presadit sa napriek tomu, ze si urobil vsetko spravne (aspon podla teba). tieto analyzu su jasne logicky formulovane a nechavam na kazdeho nech si z nich vezme co len chce. ked sa ti nepacia, necitaj ich. ak mas pocit ze nie su logicke, tak pre teba asi nie su a mal by si si chodit citat nieco ine.

    > pre koho je urceny tento clanok? zahradkarom? rybarom? zdruzeniu ludovoumeleckych cinnosti? poviem to inac – pre cielovu skupina citatelov tvojho clanku je tento fakt vseobecne znamy.
    clanok je urceny kazdemu, koho zaujima verejne obstaravanie. co som ja vedel alebo nie je asi dost zla otakza, kedze som tento clanok napisal. keby som o tom nevedel tak by si ho asi musel napisat ty.

    > dost infantilna predstava o zmysle medii.
    zabavne je, ze vies pouzit slovo infantilne :) uz to ze si tu vetu nepochopil alebo nechcel pochopit hovori uplne za vsetko okolo teba. mrzi ma ze si neuspesny a ze sa ti nedari, ze sa nevies presadit, no moja vina to urcite nie je. ja sa do it biznisu na slovensku nehrniem, nemam na to dovod.

    > vidim, ze si sa uz vela naucil. napriklad citat log subory. teraz uz nepochybujem, ze si expert na internetove technologie. mimochodom, co si tym chcel vlastne povedat
    v podstate nic :) len si ma pobavil a ja sa rad zabavam dlhobo. ako mozes vidiet, tvoje komentare ma neurazaju, nepatrim k egomaniakom ktorych zlozi kazda zla veta. je to tvoj nazor, ja ho beriem. ostatni citatelia si spravia nazor vlastny, ako sa zda podla komentarov pod tebou prakticky dost negativny voci tebe a to je v podstate jedine co ma zaujima. tym ze pises negativne pritahujes len dalsich ludi, dalsi traffic z google, dalsie informacie, proste pre mna len vzdy jednostranne vyhodny biznis :) to ale tebe netreba hovorit, tomu ty predsa velmi dobre rozumies, vsakze

    #Kenny: to je dlhodobo znamy fakt hadky na internete nikam nevedu ale velmi sprijemnuju den hlavne s osobami ako tuto frank

    Patrezinho: mozno ano, mozno nie. ja budem radsej ked si z tohoto clanku kazdy vezme co chce sam.

  26. 26 frank Oct 1st, 2008 at 10:46

    >ked su moje clanky nudne, naco ich prosim ta citas?

    skor ako sa vyjadrim k nejakemu textu, tak by som si ho mal precitat, vsak. ty to zjavne nepotebujes, sudiac podla tvojho clanku a takychto hlupych otazok.

    >alebo natolko zavidis ze nezvladas? zaujimave.

    zabudas, ze moju reakciu si oznacil za zabavnu a ja tvoj text za nudny. takze to nebudem ja, kto to nezvlada. a na zavisti nic zaujimave nevidim.

    >aspon viem, ze nie si schopny presadit sa napriek tomu, ze si urobil vsetko spravne (aspon podla teba).

    >mrzi ma ze si neuspesny a ze sa ti nedari, ze sa nevies presadit, no moja vina to urcite nie je. ja sa do it biznisu na slovensku nehrniem, nemam na to dovod.

    termin “neschopnost presadit sa”, je pre teba evidentne velmi dolezity, kedze ho tak casto pouzivas. utocis na miesto, kde by som mal by podla teba najviac zranitelny a podvedome ho hladas tam, kde si ty sam najviac zranitelny. takze v podstate si tym odkryl svoju najvacsiu bolest, to co teba najviac trapi.

    >clanok je urceny kazdemu, koho zaujima verejne obstaravanie.

    to by si verejnemu obstaravaniu najprv musel rozumiet.

    >nepatrim k egomaniakom ktorych zlozi kazda zla veta

    nie? tak preco mas potrebu to zdoraznovat?

    >ostatni citatelia si spravia nazor vlastny, ako sa zda podla komentarov pod tebou prakticky dost negativny voci tebe

    ano, toto ty potrebujes – “tleskejte, mam to tak rad”. ale kolko krat si sa uz musel do hladiska posadit sam, aby tam niekto mohol zatlieskat?

    >tym ze pises negativne pritahujes len dalsich ludi, dalsi traffic z google, dalsie informacie, proste pre mna len vzdy jednostranne vyhodny biznis :)

    a cim su tieto veci tak zaujimave? comu tu hovoris biznis? ked budes predavat cibulu ma mileticke, zarobis viac.

    >ja sa do it biznisu na slovensku nehrniem, nemam na to dovod.

    mas tam chybu. nie dovod, ale schopnosti. poznas pribeh o liske a hrozne? tie tvoje clanky nie su o inom ako o tom, ze IT biznis na Slovensku je kysly.

  27. 27 FrozenDog Oct 1st, 2008 at 12:35

    OMKG, kde sa to vypina? Frankie, už fakt prestaň. Keď sa posnažíš, určite nájdeš plno iných spôsobov na ventilovanie, než vypisovanie nezmyslov na cudzí blog.

  28. 28 oooo Oct 1st, 2008 at 13:24

    > skor ako sa vyjadrim k nejakemu textu, tak by som si ho mal precitat, vsak. ty to zjavne nepotebujes, sudiac podla tvojho clanku a takychto hlupych otazok.

    zacinam dost silne pochybovat ze si ten text cital, alebo pochopil?

    > zabudas, ze moju reakciu si oznacil za zabavnu a ja tvoj text za nudny. takze to nebudem ja, kto to nezvlada. a na zavisti nic zaujimave nevidim.

    nezabudam, stale tvoje texty na mojej tvary vyludia usmev

    > termin “neschopnost presadit sa”, je pre teba evidentne velmi dolezity, kedze ho tak casto pouzivas. utocis na miesto, kde by som mal by podla teba najviac zranitelny a podvedome ho hladas tam, kde si ty sam najviac zranitelny. takze v podstate si tym odkryl svoju najvacsiu bolest, to co teba najviac trapi.

    popravde, asi ma zle poznam potom, ak mas pocit ze som neuspesny. mozno meriame uspech inak, kazdopadne mi to je jedno. len som mal pocit, ze ked tak velmi boli synopsi, nuz to uz necham na teba.

    > to by si verejnemu obstaravaniu najprv musel rozumiet.
    zda sa ze ty verejnemu obstaravaniu skutocne rozumies. az teraz som si dal tu namahu a popozeral co to o tebe a uz som pochopil co ta tak nakoplo. patris totizto k spolocnostiam ako tempest. tak minule asseco, dneska ty :) ale sa zbiehate pani. aspon clovek vie ze jeho clanky maju zmysel a trapia tych, ktorych maju.

    btw na mail som ti poslal komentar jedneho dobrodijca ktory ti chce o mne porozpravat zabavne veci. kedze komentar nemal nic spolocne s clankom nepustil som ho dalej ale poslal som ti ho na mail, tak si ho skontroluj, bude urcite rad ked mu napises ;)

  29. 29 zvonka Oct 1st, 2008 at 14:32

    Rasto: Veci ako ich vidim ja zvonka:

    Investigativnych bojovnikov za spravodlivost tato spolocnost potrebuje (myslim to uprimne), ale sposob, ako k tomu pristupujes Ty, je smiesny (a verim ze niektorych aj spravodlivo hneva). Namatkovo skomentujem:

    - prezentovat prepojenie dvoch IT firiem (patriacich medzi najvacsie na slovensku) ako vysledok vlastneho patrania je dokazom, ze sa v diani na SK IT vobec neorientujes. Co v principe nevadi. Ale vadi, ze sa o tom snazis pisat. Keby si si to dal do Googlu ako to robia male deti, mozno by si nemusel vymyslat dokazy o rovnakych weboch.

    - hovorit o cene ako o privysokej a pritom nevediet, za ake dielo, je vrcholne nekorektne. A pritom staci tak malo. Predpokladam, ze si podklady vytiahla polka slovenska, tak si ich zozen, precitaj a hlavne sa zamysli nad tym, co pises. Kedze si pred casom obdobnym sposobom napadol portal na KSK, ktory robil NESS za nejakych 3.5M, usudzujem, ze Tebe vobec nejde o korektnost a fakty.

    - predovsetkym Tvoj prvy clanok dokazuje, ze sa vo verejnom obstaravani (napriek tomu ze o nom pises) vobec neorientujes. A pritom staci tak malo, otvor si zakon na Tebou spominanych strankach UVO a ZORIENTUJ SA PROSIM. Mozno potom nebudes pisat kraviny o tom, ze kto sa moze a kto nemoze do suaze prihlasit, ze nevlastnenie iso certifikatov uchadzaca hendikepuje a podobne…. Prospeje Ti to. Ostatne znozky pokrutenych faktov, scestnych zaverov z Tvojho prveho clanku nema zmysel komentovat, snad iba dve:

    - Brilantna uvaha o tom, ze ide predovsetkym o prachy z reklamnej plochy na listkoch mi vyrazila dych a povazujem to za ceresnicku na torte poctivej mravencej prace Teba a Tvojich guru poradcov pre jednotlive oblasti. Z mne (verejne) znamych faktov vyplyva, ze vitaz sutaze ma vytvorit a dodat dielo Kulture. Kultura teda bude majitelom a prevadzkovatelom diela a teda na 99% aj majitelom reklamnej plochy na listkoch. Vysvetli mi prosim, ako sa k vynosom za reklamnu plochu dostane komercna firma? :-)) Vam asi znamienka plus a minus nic nehovoria.

    - Podla Teba ide o portal maximalne za 1M. Ak si za tym stojis (a ja verim, ze ano, ved si nezlomny majak v dnesnom svete spiny a korupcie), tak utekaj do Datalanu a tam Ta predpokladam privitaju s otvorenou narucou, lebo im vyrazne pomozes v minilmalizacii nakladov pri zhotovovani diela. Bez za nimi a za par dni si prachac!!! .-))

    Rasto, Ty ignorujes fundamentalne fakty, aj ked ich mas nadosah. Pokial Ti to nevadi a v ociach Tvojich fanusikov neublizi, zrejme je to OK. Ak sa niekde zamestnas, pojde o meno Tvojho zamestavatela. To juz bude ine kakao a ina stranda :-) Mas na viac, bojuj.

    OZAJ: co sa tyka tych security zalezitosti: necitim sa byt odborniokm, preto som sa opytal mojich kolegov (securitakov). Im sa Tebou popisane bezpecnostne problemy na portaloch odsimulovat nepodarilo (co vsak nic nepotvrdzuje ani nevyvracia). Povedali mi, ze na podobne veci existuju aj rozne utility. Takze Ty musis vediet, ci si uvedene portaly skumal z uzivatelskeho (resp. administratorskeho) hladiska, alebo si ich hekoval… :-) V kazdom pripade musim suhlasit, ze security nikdy nie je dost a vacsina firiem s tym ma problemy.

  30. 30 oooo Oct 1st, 2008 at 17:02

    zvonka: pekne dlhy komentar, ale jeden z tych lepsich, takze postupne

    > prezentovat prepojenie dvoch IT firiem …
    je potrebne pochopit ze nie kazdy je znaly problematiky slovenskej it sceny, ale kazdy si moze precitat tento a dalsie clanky. clanok teda musi byt napisany tak, aby mu porozumel kazdy aj so zanlostami, aj bez nich. napriklad ako si sam priznal, tvoje znalosti bezpecnosti su slabe, preto si sa opytal inde. preto som dal do clanku aj tuto cast, aby kazdy kto nepozna spolocnosti datalan a tempest rozumel, ze je to ta ista spolocnot a ze sutaz bola pripravena na mieru prave im.

    > hovorit o cene ako o privysokej a pritom nevediet…
    pravdepodobne mas pravdu, pri ness som si to s nimi vydiskutoval a korektne som o tom aj napisal v clanku Moje stretnutie s Martinom Kohútom z Ness Slovakia co si si bud neprecital, alebo zamerne do komentaru nenapisal, aby nahodou tvoj text nevyzeral prilis jemne

    > predovsetkym Tvoj prvy clanok dokazuje …
    tie certifikaty su napisane jasne. su vyzadovane a dokument si je mozne stale precitat v mojom prvom clanku. kazdy priemerne inteligetny clovek ktory vie citat dokaze porozumiet celemu textu. zda sa, ze patris presne do skupiny ludi, ktorych nie velmi tesi moja iniciativa v tejto sfere

    > Brilantna uvaha o tom, ze ide predovsetkym …
    zaujimave ze si napisal na 99% je majitelom reklamy na listku. preco nie na 100%? zeby tu predsalen bola pochybnost? to hovori predsa za vsetko. nikde v zakazke nebolo nic o reklame napisane, preto nie je problem, aby bola spolocnost tempest vlastnikom tejto reklamy. ale ved ja si rad pockam na to, kto bude reklamu na listkoch ponukat.

    > Podla Teba ide o portal maximalne za 1M
    zrhnme si to. v zakazke ziada urad podrobnu statistiku, co je mozne dosiahnut roznymi 3rd party free sluzbami, popripade lahko platenymi sluzbami. vyzaduju rozne platobne moznosti ktore su 3rd party, cize za ne netreba platit. vyzaduju aplikaciu pre spravy sal, co je mozne ako som uz napisal nechat vytvorit cez portal rentacoder.com za 2000 Eur. vyzaduju prezentaciu, ktoru je mozne postavit na akomkolvek CMS, ako napriklad Typo3. Takze si staci dat 1+1 dokopy a mas vysledok. cize by na to stacilo najat par sikovnejsich programatorov a ti by to zmakli za ovela nizsiu sumu. ja samozrejme do datalanu nepojdem, preco by som to aj robil. ako som povedal, nemam zaujem sa do tychto zakazok dostat, len poukazat na ich nekorektnost. kludne mohol zakazku vyhrat niekto, kto uz takyto system prevadzkuje uspesne a mohol system ponuknut za ine peniaze a inej kvality. ale uz priamo v poziadavkach je jasne formulovane, ze sa nesmie jednat o existujuci system

    > OZAJ: co sa tyka tych security zalezitosti
    no a nakoniec konecne nieco aj zaujimave. nepodarilo sa im to nasimulovat (to som este teda nepocul pri bezpecnostnom audite, ale budiz). chyby boli odstranene relativne rychlo, kedze temepst rad cita moj blog “keby nieco”. screenshoty su jednoduchym dokazom toho co tu hovorim, samozrejme ze ich mam aj v “zivotnej velkosti”, teda take, kde je vidiet aj url a vsetko ostatne (to zas pre takych ludi ako si ty). to ze existuju rozne utility na audit tychto systemov je predsa jasne uz len z oficialnych stranok owasp.org. nerozumiem tomu pohladu hackovania, ale to asi nie je podstatne.

    kazdopadne dakujem za jeden z krajsich kritickejsich komentarov. sam dobre viem ze je co vylepsovat, pri najblizsej kauzicke si dam zalezat viacej ;) potom mozes ohodnoti moju snahu a kludne aj obodovat

  31. 31 frank Oct 1st, 2008 at 17:36

    0000:
    >popravde, asi ma zle poznam potom, ak mas pocit ze som neuspesny.

    zase semanticky nezmysel. co je to? dysgrafia alebo si prilis rozculeny?

    robis tu zo seba odbornika na IT a obstaravanie, pritom nedokazes skontrolovat ani svoj vlastny text.

    >patris totizto k spolocnostiam ako tempest.

    musim ta sklamat, ale ja k nim nepatrim. ja patrim k tym este horsim. skus nadviazat na svoj vlastny vyrok:

    >zda sa ze ty verejnemu obstaravaniu skutocne rozumies.

    a mozno ti to zapne, detektiv oriesok.

    >na mail som ti poslal komentar jedneho dobrodijca ktory ti chce o mne porozpravat zabavne veci.

    1. spravne je dobrodinca, nie dobrodijca.
    2. dost naivne si mysliet, ze tu fakt dam mail na seba.
    3. vobec ma to nezaujima. ked o tebe budem chciet nieco vediet, tak si to zistim inde

    >je potrebne pochopit ze nie kazdy je znaly problematiky slovenskej it sceny, ale kazdy si moze precitat tento a dalsie clanky.

    nie ini nie su znali, ale ty nie si znaly. neplet si to.

    a chyba mi tu tvoja odpoved na to, ze ak si schopny to urobit za 1M, preco tuto svoju schopnost si doteraz neuplatnil na trhu?

  32. 32 oooo Oct 1st, 2008 at 18:01

    frank: pisem rychlo, vzdy sa niekam ponahlam a davam si mensi pozor na pravopis v komentaroch. mal by som na tom viacej zapracovat, pravda.

    to iste patri aj k dobronicnovi ci znali, proste pravopis. akosi to nema nic spolocne s obsahom, ale budem si davat vacsi pozor, aby si mohol lahsie citat.

    nuz, tak ci tak som ti na mail preposlal jeho vyzvu, uz mi je jedno ci sem davas svoj mail ktory pouzivas alebo nie.

    a co sa tyka uplatnenia na trhu, tak na ktorom trhu a co povazujes za uplatnenie? ved nic o mne nevies, ako chces posudzovat cokolvek co som urobil?

    ale kazdopadne velmi zaujimave citanie, opat som sa dozvedel o dalsich ludoch dalsie veci. mozno si casom aj biele miesta povyplnam ako detektiv oriesok.

  33. 33 oooo Oct 1st, 2008 at 18:59

    frank:
    ako tak pozeram moj priatel lekvar u o vas napisal celkom zabavny clanok. opatovne sa ukazuje, ze by som si mal kazdeho diskutujuceho najskor preverit, ale nie vzdy mam dost casu a chuti to s kazdym tak robit. kazdopadne aby som nezostal nic dlzny, tak ku kvalitam kiss.sk. tu je shadow z masiny, kde je aj portal strany smer. ak sa nudite, mozete si ich jednoducho decryptnut a mate loginy na vsetky projekty. asi tolko ku kvalitam spolocnosti Kochman Information Systems & Services s.r.o.

    Aby som nezabudol, na dcryptaciu je mozne pouzit napriklad John the Ripper

  34. 34 frank Oct 1st, 2008 at 21:51

    0000:
    >pisem rychlo, vzdy sa niekam ponahlam a davam si mensi pozor na pravopis v komentaroch.

    ach jaj. ty dokonca ani nevies, aky je rozdiel medzi pravopisom a semantikou. je vobec nieco, comu rozumies? btw – kto sa stale ponahla je ten, kto sa musi prisposobit inym. mrzute…

    >to iste patri aj k dobronicnovi

    na kolky krat sa ti to konecne podari napisat spravne?

    >ved nic o mne nevies, ako chces posudzovat cokolvek co som urobil?

    velmi jednoducho – ten kto to v IT biznise (a aj hocikde inde) niekam dotiahol, tak po prve bude lepsie informovany ako ty a po druhe nebude svoj cas a energiu mrhat takymto neefektivnym sposobom.

    na Slovensku su stovky ludi, ktori maju daleko lepsi prehlad o situacii ako ty, ale nikto z nich sa nehra na nejakom svojom blogu na chytreho takym sposobom, ako to robis ty. na to ma cas iba ten, o ktoreho v IT biznise neprejavili zaujem a ktory sa takto pokusa pomstit za to, ze ho nepustili medzi seba.

    >ako tak pozeram moj priatel lekvar u o vas napisal celkom zabavny clanok.

    ja som v tom clanku nenasiel nic zaujimave. tvoj kolega s vystiznym nickom lekvar sa pokusil urobit podobne ako ty senzacne odhalenie z toho, co uz aspon dvadsatkrat preslo mediami. navyse si ani poriadne neprecital, o com to bolo.

    a s tym KISS-om sa ti to fakt podarilo. KISS uz roky nerobi vobec nic a teda ani pre Smer. keby si bol taky chytry, na akeho sa hras, tak by si mal vediet, ako KISS, Govnet a KASROS dopadli. narazil si na opusteny server – vlupal si sa do domu, ktory davno vystahovali. dost trapas na takeho experta, ako sa tu hras.

    stacilo si pozriet, kedy boli naposledy tie stranky updatnute a hned by si vedel, ze flirtujes s mrtvolou. turek, turek, slusny chlap by sa zavrel do kupelne a strelil si gulu do hlavy, tolko hanby si si dnes narobil…

    ale tiez sa to moze skoncit tak ako v minulosti a ty zase napises “Som rád, že sa toto nedorozumenie vysvetlilo a že aj na Slovensku ešte existujú spoločnosti, ktorým záleží na dobrom mene a kvalite odovzdanej práce.”

  35. 35 Accuphose Oct 2nd, 2008 at 00:06

    Možná to je zábavné, ale trvá to dlouho přečíst až dolů. No je to jako na webech, kde se rozpitvává psí hovínko (ono je celkem jedno proč), záleží jen na majitelovi webu, zda to pustí do osobní roviny nebo ne. Ale kvůli tomu nepíšu, prosím nepitvejte text nad touhle větou.

    Je tady pár zajímavých poznámek od franka v posledním komentáři, kde mám chiť reagovat.

    Tahle část mě přivedla na jinou myšlenku. V oboru jsem sice nic nedokázal a pokud dokážu, bude to trvat pár let, ale na druhou stranu mám možnost občas komunikovat s lidmi, kteří něco dokázali (majitelé úspěšných firem, technologičtí šéfové) Ačkoliv jsou ze zemí rozesetých po celém kontinentě, mají společné dvě vlastnosti

    1) K věcem přistupují s pokorou a věcně. Nikdo ti z nich neřekne, že jsi looser, je to pod jejich úroveň, pustí tě do určité úrovně, poté analyzují tvoje výsledky, opět věcně.

    2) Nemají čas na to šťourat se v debatách o ničem, proto sem nebudou chodit pitvat články a hledat dokonce překlepy. Vyjadřují se jen k věcem, které je opravdu zajímají a zaujali je.

    >a s tym KISS-om sa ti to fakt podarilo. KISS uz roky nerobi vobec nic a teda ani pre Smer. keby si bol taky chytry, na akeho sa hras, tak by si mal vediet, ako KISS, Govnet a KASROS dopadli. narazil si na opusteny server – vlupal si sa do domu, ktory davno vystahovali. dost trapas na takeho experta, ako sa tu hras.

    stacilo si pozriet, kedy boli naposledy tie stranky updatnute a hned by si vedel, ze flirtujes s mrtvolou.>

    Nějak jsem nezkoumal na jak dlouho to je zaplacený ten server, ale už nějakou dobu hledám server pro Unreal Tournament III, kde bych mohl přidávat nejnovější mapy a kterej by běžel stabilně, nedá mi to abych se nezeptal (líná huba holé neštěstí) zda by to mohlo posloužit této bohulibé věci. Zatím jsem nenašel nikoho ochotného, který by měl navíc nějaký server a poskytl ho k účelu, který sice nevyřeší nic, ale je fajn. Mohl by to být oficiální Sk/Cz server.

  36. 36 frank Oct 2nd, 2008 at 02:21

    Accuphose:

    to bolo tusim na mna, takze – nie som majitel ani sef ziadnej firmy. to uz mam za sebou. takze nepotrebujem svoj cas setrit, ani byt vecny, ani pokorny.

  37. 37 Accuphose Oct 2nd, 2008 at 03:54

    No jenže ono to nesouvisí s tím něco vlastnit, ale s tím, jak tě to formuje. Prostě člověk kterej vytváří dejme tomu standarty filtrace síťové komunikace a přečte si nějakej článek od člověka, kterej podle jeho názoru o tom ví hovno (jiný slovo nešlo použít), tak buď autorovi dá pár základních rad, pokud má dobrou náladu, nebo na ten web už nepřijde. Rozhodně se tam nebude rvát o to, co je špatně. A důvodem není to, že má třeba firmu, ale to, že nějaké takové debaty má už za sebou a nechává ho to dnes úplně chladným. Já jsem poslední dobou taky spíš apatický a když čtu někde nesmysl, tak to se mnou nehne (nebo na daný web už nejdu), dřív bych byl schopnej autora i zesměšnit. Možná to souvisí s věkem a každý nějak začínal. Navíc ti co nikdy nic nenapsali, tak jsou mistři světa, to neber osobně, to ber jako úvahu, proč si myslím, že nemá smysl řešit kdo je jak úspěšnej a podobný osobní věci. Buď si s někým rozumíš nebo ne, ale není důvod řešit lidi, se kterými si nerozumíš, pokud nemusíš, například práce (tyúpicky).

  38. 38 oooo Oct 2nd, 2008 at 06:43

    frank: opat skvely a zabavny, ako ostatne vzdy. nuz, nedavam si pozor na semantiku, pravopis, skladbu vety, atd. to je fakt, ktory je znamy roky. nikdy to tak nebolo, nikdy to tak nebude. zaoberam sa zaujimavejsimi vecami. ale aby som reagoval na tvoje vyplody.

    it biznis je zaujimavy pojem. hlavne ked si ho predstavuje ty. pravdepodobne pod tym vidis tych x slovenskych spolocnosti ktore predavaju za velke peniaze nieco statu. podla mna to it biznis nie je, len docasna chyba legislativy. casom sa to zmeni, par tychto firiem pozatvaraju za podvody a pojde sa dalej. co je podla mna it biznis su uspesne projekty, z ktorych ty ani tvoja firma (ci uz terajsia alebo byvala alebo ta v ktorej si posobil) ste nevytvorili, len ste sa pokusili o super tunel projektom za velke peniaze, ale niekto vas predbehol a tak ste s placom utekali prec. nastastie moju informovanost o it biznise nepoznas a ja si len s chutou uzivam tvoje skvele komentare.

    server je mozno mrtvy, no je deravy od sameho zaciatku. nikam som sa vlupavat nepotreboval, je to tak uz hodne dlho. nikdy ste neboli schopni, nijak sa to nezmenilo.

    to ze sa ponahlam niekam, neznamena ze utekam za niekym, ale ano. v podstate mas pravdu, niekomu sa prisposobujem, lebo to znamena zit socialny zivot, plny kompromisov a dohod. to si ty asi nebol schopny pochopit pri vedeni firmy a tak to aj dopadlo.

    nielen Accuphose, ale uz viaceri mi pisali ake smiesne je, ked sa vraj uspesna osoba dokaze v podstate znizit na uroven niekoho, koho povazuje za menej cenneho a spravi zo seba v podstate este vacsieho slabocha, ako v skutocnosti chcel. ono je to tak. pokym budes zatrpknuty zo svojho vlastneho neuspechu, potom budes potrebovat kompenzovat tieto svoje nalady inde. vobec mi nevadi ze je to moj blog, naopak. mnoho ludi sem chodi citat si zabavnu diskusiu, mnoho ludi si vytvara obraz ci uz o mne alebo o tebe. ja pre nich nepotrebujem byt modla ako si ty myslis, mne staci, ked si z toho vezmu co chcu a to budu sirit dalej. ked som spustal blog a pustal sa do tychto clankov vedel som, ze sa objavia osoby, ktore ma rady mat nebudu. s tym nic neurobim. ale som rad ze to pritiahlo velkych sefov firiem, ktore sa v tejto oblasti pohybuju. to znamena ze som na spravnej ceste, ze im dostatocne lezim v zaludku a casom to bude len horsie :)

    kazdopadne som sa nemylil. co sa tyka tempestu sa jedna o zakazku situ presne na mieru danej spolocnosti a ja si velmi rad pockam na hotove dielo, ktore podrobim vlastnym analyzam a poslem na ministerstvo kde budem ziadat vysvetlenia. poznas to “najhorsi je iniciativny blbec”. ja som iniciativny az moc a casu mam nekonecno :)

  39. 39 nick Oct 17th, 2008 at 00:12

    Nie je to prva, ani posledna zakazka sita na mieru pre tuto (aj dalsie tu nespominane navzajom prepojene spolocnosti v rovnakej budove) s touto spolocnostou. Bohuzial, pokial sa nespravi lepsi zakon na verejne obstaravanie, lepsie to asi nebude. No je velmi dolezite na tieto veci upozornovat.

    A pride mi dost trapne od niektorych diskutujucich kritizovat autora za tento, ci ine clanky. Tesim sa na blogy tychto expertov, ked na ne raz zavitam. A tam sa mozno ukaze ako comu kto rozumie. Alebo len zistim, ze dokazu len pisat nezmyselne natahovacky o gramatike, semantike a pod. Namiesto toho aby ich trapilo, kam idu ich dane. Ci sa nebodaj vracaju nasledne na ich vyplatu? (Tu nejde konkretne len o tuto firmu, ale stve ma to pri kazdom zlom obstaravani .. a malo by aj Vas.)

Zanechajte odkaz

  • na ďalšie komentáre odkazujte za použitia čísla komentáru v hranatej zátvorke, napríklad [3]
  • vaša IP adresa je logovaná a zneužívaná na výskumné účely
  • môžete mi tykať
  • komentáre sú moderované, kritiku prijímam, snažte sa prosím strániť invektív